fredag den 30. marts 2012

Aloha!

Hej derude!

Så er det vist tid til et nyt indlæg, igen, igen. En masse er sket siden sidst, så I må undskylde på før hånd, hvis dette bliver et lidt uoverskueligt indlæg.

Som nogle af jeg nok har hørt, var jeg på en lille ferie til Hawaii! No big deal!
Min norske veninde Amalie og jeg var afsted sammen - ved ikke, om I kan huske Amalie fra tidligere indlæg så fortæller lidt om hende igen. Amalie går på den samme skole som mig, og rejser med den samme organisation. Vi har været gode venner lige fra starten og bruger en masse tid sammen - det var utroligt fantastisk at få muligheden for at opleve smukke Hawaii med en person du værdsætter, jeg vil helt bestemt huske turen forevigt. Vi fløj fra the Golden Triangle Airport at 6am og havde et par timers layover i Atlanta før vi satte kursen mod Honolulu at 10.55am. Flyturen varede 10 timer så jeg fik set mere end én film og fik taget mere end én lur. Turen derhen var nu alt i alt helt okay, måske fordi vi var så spændte på den kommende uge. Vi ankom godt trætte og alligevel fyldt med energi omkring klokken 16. I lufthavnen mødte vi et par stykker af de andre internationale folks og en bus kørte os så til vores hotel. Når vi nu lige snakker om vores hotel kan jeg ikke andet end at sige thumbs up! Der var stor morgenmads buffet hver dag alt lige fra ananas, melon, vindruer, bacon, æg, design your own omelet til ris, kødretter, pasta og en masse andet!

Søndag, dagen efter vores ankomst stod den på surfing og da vi var omkring 90 unge mennesker, blev vi delt op i fire grupper. Min gruppe lagde ud med at surfe.... Nightmare! Amalie og jeg var vældig optimistiske på vej derud, det gik fint med at padle og solen varmede dejligt - en time efter og billedet var noget ganske andet! Da vi kommer ud til stedet hvor vi skal surfe er alle godt trætte, padling er meget hårdere end du ville tro det kunne være, vi forsøger, uden meget held, at komme op og stå på "the board". Før vi kom ud på det åbne hav havde surf instruktørerne vist os hvordan vi skulle gøre det, teori er en helt anden ting end virkelighed. Da jeg først var derude og padlede, host host, på min bølge glemte jeg alt hvad de havde fortalt mig! Kom op en gang ud af who knows how many tries! Men trods alt en gang er alt det tager ;-). En time efter var det tid til at padle tilbage, sigh!, jeg var så træt og kunne slet ikke overskue at padle tilbage, haha men det var før jeg kiggede på Amalie og fik et godt grin! Hun lå hen over brættet og prøvede desperat at padle - det sjoveste jeg nogensinde har set! Jeg er stadig ikke helt sikker på hvordan jeg kom ind. Da vi kom tilbage til hotellet fik Amalie og jeg tid til at kigge på vores fødder, de var MEGET solbrændte og fyldt med vabler på vores tæer fra hvor brætte havde gnubbet sig imod! Til sidst, men bestemt ikke mindst smertefyldt, var jeg mit eget heldige jeg. Da vi surfede faldte jeg af brættet og trådte uheldigvis på et eller andet - det et eller andet var en koral der stak mig med gift. Helt uvidende om alt det lå jeg på hotellet med en betændt fod. Da vores rejseleder kom klokken 12 for at tjekke på os fik hun et kik på min fod. Jeg håber det aldrig sker for jer venner! Når du bliver stung by a coral spider de deres arme i den kropsdel du rørte dem med, min fod, og den eneste måde at få den ud med er med en pincet og eddike! Bestemt noget af det mest smertefulde jeg har prøvet!

Mandag stod den på shopping i en lille surf by ved Nordkysten og et besøg hos the Polynesian Cultural Center hvor de fortæller en masse om kulturen på øerne i Stillehavet. Vi så en hulaopvisning og lærte også selv at danse lidt. Før vi forlod centeret var der en opvisning der viste de forskellige danse og kulture og traditioner fra Stillehavsøerne. Det var vildt spændende og meget anderledes fra alt andet jeg har set! Tirsdag satte vi kursen mod Kailua Beach hvor en fantastisk strand ventede os! Vandet er generalt sygt lyseblåt og meget klart - men det var bestemt en smuk strand! Omkring halvdelen af os havde valgt at sejle i en kayak ud til en ø lidt længere ude i horisonten! Øen var ikke særlig stor og havde ikke andet en en hvid sandstrand og et par vulkan klipper, men det var den times sejltur værd! Det flotteste syn! Før vi var færdige med vores kayaktur havde mit gode held valgt at forfølge mig igen. Ikke kun nåede Amalie og jeg at strande et par gange, nej vi formåede også at blodigt angribe en dame der fredeligt svømmede med hendes børn. Hun forstod tydeligsvis ikke at Move! betyder move the Biiiip away from us!! Oh well, hun overlevede og vi følte os som idioter....
Onsdag satte halvdelen af os snuden mod et vulkan krater. Det var hver en sveddråbe værd da vi stod på toppen! Udsigten var fantastisk og blåt vand strækte sig så langt som øjet kunne se. Det var ikke en let tur, men jeg er glad for at jeg fik chancen for at se toppen og et glimt at Hawaii's landskab. Torsdag var en lidt mere seriøs dag idet vi besøgte Pearl Harbor. For jer der ikke ved det er Pearl Harbor et sted de fleste amerikanere drømmer om at se fordi det symbolisere en masse Patriotism or nationalism. Mange mistede familiemedlemmer. Den amerikanske base var angrebet den 7 December, 1941 af Japanere fordi Japanerne ville have handelskontrol over Asian. Skibet Arizona var kun et af de skibe der blev angrebet, men alligevel er det det folk husker bedst. Det er et monument, et hvidt skib der er bygget ovenpå skibet der var sunket, og alligevel også en kirkegård for mange. Folk kommer fra overalt i USA for at anerkende soldaternes indsats.

Fredag var nok min ynglingsdag da vi besøgte en strand, der er beskyttet mod fiskeri og en masse andre ting.  Bare at komme ind på stranden koster det penge ,og du kan ikke købe noget på selve stranden, da man er bange for forurening. Stedet har en masse farvefulde fisk som vi fik en glimt af da vi snorklede. Det var nok også her jeg fik min værste forbrænding! mine skuldrer..... Lørdag satte vi kursen hjemad med et sorgmodigt  glimt I vores øjne. Det var en fantastisk tur og jeg kan slet ikke udtrykke hvor heldig jeg har været for at opleve så speciel en tur!

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke rigtig kan huske hvad jeg har lavet i denne måned, det hele er lidt sløret efter vores tur ;-). Kan dog fortælle at jeg har fået svar på mit essay, A+! Fik også set min første baseballkamp, en version af rundbold bare tre timer længere....

Vejret er fantastisk i Mississippi! Vi har en temperatur på omkring 20-30 grader, alt er grønt og livet er så uendeligt dejligt! Det er så underligt at der er mindre end to måneder tilbage, jeg har oplevet så meget på så kort tid! Må indrømme at jeg tror jeg er klar til at tage hjem når tiden kommer, jeg er mere end klar til at se min familie og venner igen!

Undskylder for eventuelle mangler og vil opfordre jer til at logge på facebook og se billederne fra Hawaii!
Tror vist det er tid til at smutte i seng så jeg kan være klar til shopping i morgen! :-D. Livet er hårdt...

Godnat Loca People! og masser af kærlighed fra across the ocean!
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar