mandag den 12. december 2011

Okay, Okay, Okay...

Må nok hellere starte med at undskylde for at jeg har været en smule doven med hensyn til min blog de sidste to måneder! Utroligt hvor hurtigt alt er gået og hvor meget, som er sket de sidste par måneder.

Min vidunderlige værtsfamilie og jeg har været en tur i Florida og nyde Panama City, utroligt hvor varmt, der var på trods af at det var november måned! Min søster og jeg var hver dag ude og bade enten i havet eller i vores pool - som dog var opvarmet ;-). Vi fik alle samlet en masse skønne strandskaller og de lignede bestemt ikke noget jeg før havde set. Vi spiste en masse lækre steder og proppede os med min livret, seafood. Vores sidste aften i byen spiste vi på en af de 50 bedste restauranter i landet kaldet Captain Anderson, det var fantastisk! Bilturen varer ca. 9 timer, men jeg vil til hver en tid tage turen bare for at mindes fem fantastiske dage med hvide sandstrande, sol, godt selskab og fantastisk mad!










  Da vi kom hjem var der ikke lang tid til Thanksgiving break, som varede én uge. Thanksgiving bliver holdt for at amerikanerne kan sige tak til Gud for at Han lod pilgrimene overleve den første vinter - eller noget i den stil! :-D. Normalt får man kalkun eller skinke, men min familie valgte at være lidt anderledes så i stedet fik vi en super god steg ved navn Beef Brisket(??). Dertil hører sig kartoffelmos, peas, sovs, boller og andet gøjl, det bedste var alle tærterne! Mit bidrag var mit udemærkede forsøg på at bage en kringle. Udover min familie (minus min far som havde vagt på brandstationen) havde vi min søsters kæreste, min mormor, mine bedsteforældre på min far side samt to af mine tanter og den enes mand og datter. Det var en super hyggelig dag, og jeg er super glad for at få en chance for at nyde en anderledes helligdag!




Alt i alt havde jeg en super dejlig ferie!
For lidt over en uge siden fejrede vi min sekstens års fødseldag på dansk manér med boller og brunsviger! Super hyggeligt! Jeg havde slet ikke forventet at få så mange fine gaver og at min familie og venner valgte at fejrer dagen med mig på trods af at det var en høj hellig søndag, men det viser bare hvor heldig jeg har været! Fra min familie fik jeg en sølv hjertehalskæde (som jeg nu går med så meget som overhovedet muligt!) Af mine bedsteforældre fik jeg penge, en lavendel bamsepude( snuggle buddies! ) en sweet sixteen ballon(!!!) og en kogebog:-D. Mine venner fra henholdsvis Norge, Italien og Belgien gav mig lotion, en parfume, sæbe, og et gavekort til en tøjbutik, skønno! Selvom det var underligt ikke at fejre min fødselsdag med min "rigtige" familie er jeg glad for at min værtsfamilie var så søde at sørge for at dagen blev noget helt særligt!

Fodbold er stadig i fuld gang, jeg har haft mange assist, men ingen mål - endnu! I lørdags scorede en fra mit hold på mit hjørnespark, wup wup! Vores sidste kamp i år er på fredag mod Sortillo - som er et af de bedre hold oppe nord på, er vældig spændt på hvordan det kommer til at gå ;-).

I denne uge har vi eksamener så alt er lidt chill de her dage. Jeg får juleferie onsdag 11.30 efter min sidste eksamen, som er verdenshistorie.... Idag havde jeg spansk og engelsk eksamen og imorgen står den på matematik og adv. verdensgeografi før den store finale på onsdag. Jeg blev fritaget for mine semester eksamener fordi jeg har et A i begge klasser (psychology og US. government) Klager bestemt ikke!

Skal nok prøve at bære bedre til at få skrevet regelmæssige indlæg så det ikke ender med at blive en stil hver gang ;-). Nyd jeres danske december, vi snakkes!

Love Karoline







Ingen kommentarer:

Send en kommentar